Algemene voorwaarden
Gedeponeerd: Januari 2004 onder KVK dossiernummer 09148172. Deze algemene voorwaarden en de aanvullende voorwaarden service abonnementen van Remote Solution (hierna te noemen algemene voorwaarden), zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Remote Solution in de media of welke vorm van publicatie ook, hetzij mondeling of schriftelijk, te noemen: offertes, advertenties, abonnementen, aanbiedingen, mondelinge afspraken of welke vorm van overeenkomst(en) of (rechts-) handeling(en) tussen klant en Remote Solution. Indien aanvullende voorwaarden voor producten en/of aangeboden diensten van Remote Solution nadrukkelijk zijn overeengekomen met de klant, gelden deze aanvullende voorwaarden boven de algemene voorwaarden, tenzij anders en schriftelijk is overeengekomen.
Begrippen:
- Klant of Klantnummer - De klant van deze website en/of de (rechts)persoon, welke een overeenkomst of abonnement heeft afgesloten voor bepaalde tijd met Remote Solution of diegene in bezit van een abonnement, met daarop een persoonlijk (klant)nummer, wat geldt als identificatie voor geboden diensten en recht geeft op speciale voorwaarden, zoals vermeldt op het abonnement of overeenkomst.
- Abonnement(houder) - vastgelegd type dienstverlening, overeengekomen tussen klant en Remote Solution, waarbij een specifiek pakket van diensten wordt geleverd in ruil voor abonnementsgeld.
- Overeenkomst - een contract, afspraak, dienst, gespecificeerde dienstverlening, abonnement of combinatie hiervan, afgesloten tussen klant en Remote Solution.
- Apparatuur - een verzamelnaam voor computer(s) met bijbehorende software en randapparatuur, zoals printers, routers, etc, welke bij de klant aanwezig is en waarvoor service wordt aangevraagd.
- Storing - een defect aan de apparatuur van de klant, waarvoor service wordt aangevraagd.
- Diensten - het aanbod van specifieke handelingen en serviceverlening, zoals het verhelpen van storingen op locatie, educatie, hardware & software verkoop, webdesign, consultancy e.d., verleend door Remote Solution, waar de klant ingeval van storing of anderzijds een beroep op kan doen.
Artikel 1 / Aanbiedingen, Overeenkomsten en Abonnementen
1. Alle aanbiedingen, overeenkomsten, abonnementen, prijsopgaven en offertes, worden aangemerkt als het doen van een aanbod aan een potentiële klant. Remote Solution is op geen enkele wijze gehouden of gebonden aan dit aanbod. Het aanbod geldt slechts als uitnodiging en kan leiden tot de totstandkoming van een overeenkomst tussen klant en Remote Solution, als aan de volgende voorwaarden is voldaan:
1.1 Een overeenkomst komt pas tot stand na aanmelding, waarbij de gegevens van de klant naar waarheid zijn ingevuld dan wel naar waarheid zijn doorgegeven via telefoon, fax of e-mail en aanvaard door Remote Solution.
1.2 Indien de klant een rechtspersoon betreft, dient in de daartoe aangegeven velden de bedrijfsnaam, het nummer van inschrijving van Kamer van Koophandel, de bedrijfsvorm en de datum van registratie bij de Kamer van Koophandel ingevuld te worden.
1.3 Bij onjuiste of verkeerde invulling van een overeenkomst, kan Remote Solution de aangeboden dienst of abonnementsvorm weigeren en de overeenkomst direct annuleren. Wanneer op een later tijdstip blijkt dat de gegevens niet correct zijn ingevuld door de klant, vervalt alsnog het recht van de klant op dienstverlening.
1.4 Na acceptatie van een abonnement aanvraag door Remote Solution zal de klant als abonnementhouder worden aangemerkt en zal het vereiste abonnementsgeld binnen 14 dagen dienen te worden overgemaakt. Indien de klant hiertoe in gebreke blijft, zal Remote Solution alle diensten naar de klant opschorten, totdat volledige betaling is gedaan. De datum van totstandkoming van de overeenkomst zal ongewijzigd blijven.
1.5 De klant en Remote Solution komen nadrukkelijk overeen dat de totstandkoming van een overeenkomst of abonnement, via welke digitale of schriftelijke wijze dan ook, geldt als een wettige overeenkomst, behoudens de mogelijkheid tot afwijzing hiervan door Remote Solution. Het ontbreken van een gewone handtekening doet niet af aan de rechtsgeldigheid en verbindende kracht van de overeenkomst en aanvaarding daarvan, waarbij de elektronische bestanden van Remote Solution hierbij als vermoeden van bewijs optreden, zoals binnen de wettelijk vastgelegde kaders is vastgelegd.
1.6 Remote Solution behoudt zich het recht voor om tarieven te wijzigen, bij een service beurt zal de klant hierop gewezen worden uiterlijk 2 dagen voordat de service beurt aanvangt.
Artikel 2 / Levering van diensten
1. Remote Solution behoudt zich altijd het recht voor, diensten in gedeelten uit te voeren en te factureren.
2. Afspraken worden door Remote Solution bij benadering gemaakt en mogen een maximale uitlooptijd van drie uur hebben. Indien Remote Solution zich niet kan houden aan dit tijdsbestek, dan is de Klant of Remote Solution bevoegd een andere afspraak te maken, waarbij geldt dat als Remote Solution zich wederom niet aan deze afspraak kan houden, de klant de overeenkomst direct kan ontbinden.
3. Remote Solution is nimmer aansprakelijk voor schade of welke vervolgschade dan ook, voortvloeiend uit het niet kunnen nakomen van een afspraak of overeengekomen termijnen.
4. Indien de klant geen toegang kan verschaffen op het adres waar de reparatie volgens afspraak zou hebben moeten plaatsvinden, dan zal Remote Solution de klant telefonisch proberen te contacteren en/of maximaal 15 minuten wachten. Na deze 15 minuten is de klant een "no show" tarief verschuldigd aan Remote Solution van de voorrijkosten en het starttarief. Deze dienen binnen 14 dagen voldaan te worden.
Artikel 3 / Opzeggen van diensten en abonnementen
1. De overeenkomst wordt aangegaan voor 1 jaar. Na ommekomst van deze termijn wordt de overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij de klant de overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Remote Solution heeft het recht om tariefswijzigingen door te voeren.
2. Remote Solution behoudt zich ten allen tijde het recht om een abonnement voortijdig te beëindigen of slechts gedeeltelijk na te komen, waarbij niet geleverde diensten aan de klant vergoed zullen worden. De hoogte van deze vergoeding bedraagt maximaal het abonnement bedrag gedeeld door het originele aantal bijbehorende service beurten.
3. Indien de klant een afspraak niet nakomt of niet aanwezig is op het adres, zoals staat aangegeven op het abonnement van de klant en zonder tijdige kennisgeving, waarbij Remote Solution minimaal 24 uur van te voren telefonisch in kennis dient te worden gesteld, behoudt Remote Solution te allen tijde het recht deze afspraak in rekening te brengen, waarbij een tarief geldt van 30 minuten, in overeenstemming met het uurtarief zoals aangegeven op de website van Remote Solution.
4. Geleverde diensten, abonnementen of overeenkomsten tussen klant en Remote Solution, zijn alleen geldig voor het opgegeven adres en de persoonsgegevens, zoals ingevuld tijdens de aanvraag van het abonnement of overeenkomst. De gesloten overeenkomst tussen klant en Remote Solution is niet overdraagbaar aan derden, tenzij hiervoor een schriftelijke toestemming wordt gegeven door Remote Solution. Indien een abonnements-houder of rechthebbende na verhuizing buiten de werkregio's van Remote Solution vallen, heeft Remote Solution het recht het abonnement op te zeggen. Vanaf het moment dat de behuizing bij Remote Solution bekend is zal een restitutie van het abonnementsgeld plaatsvinden met aftrek van de reeds geleverde diensten & verstreken periode.
5. Abonnementsgelden voor de geldende periode worden niet teruggestort door Remote Solution, indien de klant de zakelijke- of particuliere overeenkomst of abonnement met Remote Solution voortijdig wil opzeggen.
Artikel 4 / Verschuldigde betalingen
1. Remote Solution werkt volgens het principe van "no cure, no pay". De voorwaarde voor "no cure" is dat Remote Solution het probleem niet kan achterhalen, terwijl ieder andere professionele computer reparateur dat wel zou kunnen onder dezelfde omstandigheden en tijdsbestek.
2. De klant kan zich beroepen op deze service garantie. Dit dient U dit kenbaar te maken voordat de servicemonteur uw huis verlaat en de service/dienst tot een einde wordt gebracht. Onder "no pay" wordt alleen de betalingsverplichting bedoelt betreffende de gewerkte uren van een specifieke service beurt.
3. Abonnementen, voorrijkosten, hardware & software kosten of andere niet-arbeidskosten vallen geheel buiten deze "no cure, no pay" garantie.
4. Na afloop van het verrichten van de diensten van Remote Solution is de klant het uurtarief verschuldigd over het aantal gewerkte uren. Dit met een minimum van een half uur. Afronding van de werktijd zal zijn per kwartier en immer naar boven. Tevens dient de klant ook de voorrijkosten en hardware/software kosten te voldoen indien van toepassing. Betalen geschiedt contant waarvoor in ruil een nota wordt overhandigd door Remote Solution. Mocht er niet contant afgerekend kunnen worden, dan is de klant verplicht hier direct zorg voor te dragen. Enkel wanneer dit expliciet aangegeven wordt op de factuur of nota, kan er per bank betaald worden.
5. Alle genoemde bedragen zijn in Euro, conform de daartoe wettelijk vastgestelde voorschriften en verplichtingen. Alle bedragen, zoals geoffreerd door Remote Solution, zijn uitdrukkelijk weergegeven als zijnde inclusief of exclusief omzetbelastingen. Werktijd wordt in rekening gebracht vanaf het moment dat de servicemonteur aanwezig is, totdat hij vertrekt. Pauzes worden niet in rekening gebracht naar de klant.
6. Verschuldigde bedragen van de klant aan Remote Solution, welke 14 dagen na datum nog niet zijn betaald, zorgen ervoor dat de klant direct in gebreke wordt gesteld, zonder dat daarvoor een ingebrekestelling is vereist. Daarbij geldt dat Remote Solution dan gerechtigd is alle lopende diensten en abonnementen op te schorten of te annuleren, zonder dat de klant hiervan vooraf op de hoogte hoeft te worden gesteld. Bij overschrijding van een betalingstermijn betaalt de klant de incassokosten voor de te late betaling, plus de wettelijke interestvoet over het onbetaalde bedrag en de incassokosten. Ingeval de klant in het kader van incassomaatregelen een faillissementsaanvraag indient, is deze eveneens de gebruikelijke kosten van het desbetreffende arrondissement van faillissementsaanvragen verschuldigd.
7. Remote Solution is niet aansprakelijke voor gemaakte kosten op rekening van de klant, wanneer de servicemonteur gebruik maakt van energievoorzieningen, telefoon of andere diensten op de locatie van de klant, welke benodigd zijn voor het oplossen van storingen aan de computer en randapparatuur van de klant of in verband staan met noodzakelijke werkzaamheden hieraan. Kosten van deze voorzieningen zijn voor rekening van de klant, waarbij deze de kosten zelf zal voldoen aan de desbetreffende leverancier of schuldeiser van deze diensten.
8. Mogelijk dient Remote Solution bepaalde wettelijk vastgestelde bijdragen te heffen op de klant, waarbij gedacht kan worden aan wettelijke verwijderingsbijdragen, wanneer Remote Solution apparatuur van de klant dient af te voeren.
Artikel 5 / Beperkte aansprakelijkheid
1. Behoudens bepalingen van dwingend recht inzake (product)aansprakelijkheid, alsmede met inachtneming van de rechtsregels van openbare orde en goede trouw, is Remote Solution niet gehouden tot enige vergoeding van schade, van welke aard dan ook, direct of indirect, waaronder bedrijfsschade, aan roerende of onroerende zaken, dan wel aan personen, bij de klant.
2. Remote Solution is nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook, ondervonden door de klant, wanneer er sprake is van onjuiste adviezen of verkeerde interpretaties door de klant, veroorzaakt door medewerkers van Remote Solution.
3. Indien blijkt dat de klant gebruik maakt van illegale- of onrechtmatig verkregen software, heeft Remote Solution het recht alle diensten en overeenkomsten direct op te zeggen en de dienstverlening onmiddellijk te weigeren, waarbij de Klant tevens aansprakelijk is voor werkzaamheden tijdens het bezoek aan huis of op kantoor en er geen recht bestaat op teruggave van reeds vooruit betaalde bedragen. Tevens kan een abonnement of overeenkomst op die gronden direct ontbonden worden.
4. Desgewenst zal de klant een geldige licentie van software kunnen overhandigen, wanneer een medewerker van Remote Solution werkzaamheden uitvoert aan apparatuur of software van de Klant en hier om vraagt. Indien blijkt dat niet gelicentieerde software op het systeem van de klant aanwezig is, kan Remote Solution niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, in welke vorm dan ook, wanneer de werkzaamheden worden gestaakt.
5. Ingeval Remote Solution afhankelijk is van de medewerking van derden of de klant, waarbij deze derden noodzakelijkerwijs deel uit kunnen maken van de dienstverlening naar de klant, kan Remote Solution niet aansprakelijk worden gesteld voor geleden schade, indien deze derden of geleverde diensten, of de klant, in gebreke blijven en Remote Solution hierdoor niet naar behoren werkzaamheden kan uitvoeren.
6. De klant dient altijd zorg te dragen voor een veilige werkomgeving, waar de servicemonteur van Remote Solution zijn werkzaamheden zal kunnen verrichten, zonder gevaar voor letsel of andere schade. Remote Solution houdt zich het recht voor service te weigeren of te staken, indien zich gebeurtenissen kunnen voordoen, welke van invloed zijn op de algemene veiligheid, zulks ter beoordeling van de servicemonteur.
7. Remote Solution behoudt zich het recht voor werkzaamheden te weigeren, indien de klant zich bevindt op bepaalde risicovolle adressen of plaatsen, waar een aanzienlijke kans op letsel of schade bestaat voor de servicemonteur en/of zijn voertuig. Een dergelijke beoordeling wordt gemaakt door de servicemonteur en hieruit kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend door de klant.
8. Ingeval er sprake is van bijzondere en buitengewone omstandigheden, waarbij onder meer gedacht kan worden aan natuurrampen, stroomuitval, ziekte, blikseminslag, oorlogsdaden, terrorisme, ongelukken, overstromingen en alle verdere, niet nader genoemde omstandigheden en van invloed zijnde op het volledig functioneren van Remote Solution als bedrijf en waarbij een beroep moet worden gedaan op onmacht, kan Remote Solution geen aansprakelijkheid aanvaarden voor geleden schade, vervolgschade of andere aansprakelijkheden, indien hierdoor niet kan worden voldaan aan afspraken met de klant.
Artikel 6 / Garanties
Remote Solution garandeert dat werkzaamheden bij de klant aan huis of op kantoor, met het oogmerk storingen aan apparatuur van de klant op te lossen, naar beste inzicht, beoordeling, inspanning en vakmanschap uitgevoerd zullen worden, overeenkomstig deze algemene voorwaarden, maar kan niet garanderen dat deze of andere storing daadwerkelijk opgelost kan worden. De klant dient te allen tijde een veiligheidskopie van de software te maken, welke op het systeem staat dat wordt gecontroleerd op storingen. Indien de klant zelf geen mogelijkheden heeft een veiligheidskopie te maken, kan op verzoek een servicemonteur van Remote Solution dit verzorgen, waarbij echter geen enkele verantwoordelijkheid kan worden genomen, ingeval hier enige schade uit voortkomt. Remote Solution kan hardware en/of software doorverkopen aan de klant als daar om gevraagd wordt. Mochten er problemen optreden met door Remote Solution geleverde producten dan zal een service monteur van Remote Solution vast moeten stellen wat de oorzaak is. Mochten deze problemen/ defecten/ storingen buiten de schuld van Remote Solution om op zijn opgetreden, dan zijn de kosten die gemoeid gaan met het vaststellen van het probleem en het oplossen daarvan voor rekening van de klant. Levering van hard en software gebeurd ten allen tijde onder de garantie voorwaarden zoals die zijn vastgesteld door de leveranciers van Remote Solution. De kosten die gemoeid zijn met het terugsturen van hardware/software om deze ter reparatie of vervanging aan te bieden komen voor rekening van de klant. Indien een storing niet ter plaatse kan worden opgelost, zal Remote Solution, medewerkers van Remote Solution, of partners van Remote Solution een zo goed mogelijke evaluatie van dit voorval naar de klant communiceren en/of eventuele vervolg werkzaamheden afspreken. Voor aanvang van een storing, kan de servicemonteur naar beste inzicht een schatting geven voor de tijd die mogelijk hiermee gemoeid is, maar kan geen exacte tijd garanderen en hiervoor kunnen geen rechten ontleend worden door de klant. De klant heeft te allen tijde het recht de werkzaamheden van de servicemonteur te beëindigen, waarbij het starttarief, voorrijkosten, evt. hard & software en de werkduur in eenheden van een kwartier altijd door de Klant voldaan moeten worden. Remote Solution kan nooit garanderen dat een storing kan worden opgelost en behoudt zich het recht voor de werkzaamheden te beëindigen, zulks ter beoordeling van de servicemonteur, waarbij de klant het voorrij tarief en evt. hardware kosten zal voldoen. Tevens geldt dat aan het verhelpen van een storing geen rechten kunnen worden ontleend door de klant, wanneer blijkt dat eenzelfde storing zich opnieuw voordoet of pas naderhand optreedt. Remote Solution wijst nadrukkelijk alle claims van de hand, waarbij tijdens het verhelpen van een storing, zich nadien of veel later, andere storingen zich voordoen, mogelijk verband houdende met de voorgaande storing of op enigerlei wijze in verband staande met de uitvoering van werkzaamheden aan de apparatuur van de klant. Alle schade en vervolgschade, ook naar derden, als gevolg van een reparatie van de apparatuur van de klant door een servicemonteur van Remote Solution, zijn voor risico en aansprakelijkheid van de klant. De klant heeft te allen tijde het recht een klacht in te dienen over werkzaamheden, gedrag of andere feiten, welke zijn uitgevoerd door medewerkers van Remote Solution. Remote Solution behoudt zich het exclusief recht voor deze klachten naar redelijkheid te beoordelen en zal in geval van in gelijkstelling van de klant, de gedane werkuren vergoeden aan de klant, met een maximum van de totale reparatietijd, of op een andere wijze deze klacht oplossen. De klant kan in geen geval hier rechten uit ontlenen, op welke wijze dan ook. Het al dan niet toekennen van een schadeclaim in een dergelijke zaak, valt te allen tijde onder de beoordeling van Remote Solution. De Klant is gehouden aan een maximale termijn van 14 dagen, om de klacht aangetekend en schriftelijk in te dienen bij Remote Solution.
Artikel 7 / Geschillen
1. Op alle overeenkomsten waarop de voorwaarden geheel of gedeeltelijk betrekking hebben, is het Nederlandse recht van toepassing.
2. Bij eventuele geschillen tussen partijen, ontstaan uit hoofde van die overeenkomsten, van overeenkomsten, die daarvan het gevolg zijn en/of van deze algemene voorwaarden, is uitsluitend de Nederlandse rechter bevoegd.
3. Voor zover de berechting van voornoemde geschillen behoort tot de competentie en er rechtbank, zullen deze in eerste aanleg uitsluitend worden berecht door de bevoegde rechter binnen het Arrondissement waar Remote Solution gevestigd is, tenzij de klant binnen vijf weken, nadat Remote Solution zich jegens de klant op onderhavige bepaling heeft beroepen, schriftelijk kenbaar heeft gemaakt om voor beslechting van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.
Artikel 8 / Support- en telefonisch ingekochte minuten
Minuten binnen het abonnement dienen afgenomen te worden binnen het contractjaar en kunnen niet worden meegenomen naar een volgend contractjaar. Extra ingekochte minuten blijven geldig tot één jaar na uitgifte.
Artikel 9 / Wijzigingen of aanpassingen van Algemene Voorwaarden
Remote Solution behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden eenzijdig te wijzigen, waarbij deze wijzigingen ook gelden voor al gesloten overeenkomsten, rekening houdende met een redelijke invulling hiervan of noodzakelijke maatregelen. Wijzigingen zullen op de website van Remote Solution bekend worden gemaakt of per e-mail. Deze wijzigingen zullen 30 dagen na bekendmaking effectief worden. De algemene voorwaarden kunnen ten allen tijde bij Remote Solution worden opgevraagd.